Zapewne osoby w moim wieku jak i te starsze pamiętają czasy w których aby wyszukać lokalną firmę należało poszukać jej w książce telefonicznej. Od tamtej pory czasy się zmieniły i po prostu wystarczy wpisać nazwę firmy lub szukanej usługi w wyszukiwarce Google.
Pierwsza rzecz, o którą należy więc zadbać to wpis w usłudze Google Moja Firma. Google jest w Polsce główną wyszukiwarką usług i firm lokalnych - to tu szukają ich konsumenci którzy coraz częściej korzystają z Map Google do poszukiwania lokalnych przedsiębiorstw. Dzięki darmowej usłudze Google Moja Firma (wizytówka Google Maps) można oznaczyć prowadzoną działalność w miejscu na mapie, w którym znajduje się sklep lub siedziba firmy.
Jak założyć konto Google Moja firma?
1. Po zalogowaniu na naszym koncie Google wejdźmy na stronę: https://www.google.com/business i zalogujmy się.
2. Zostaniemy przeniesieni do okna wyboru nazwy naszej wizytówki.
3. Następnym krokiem będzie dokładne podanie lokalizacji firmy. Należy tutaj pamiętać że pod ten adres może przyjść kartka z kodem weryfikacyjnym. Możemy tutaj również zaznaczyć, iż świadczymy usługi na pewnym obszarze i dojeżdzamy do klienta. W takim przypadku będziemy mogli określić obszar na podstawie kodu pocztowego, dokładnych miejsc (na przykład miast) lub poprzez wskazanie powierzchni wokół naszej firmy.
Pamiętaj, że z punktu widzenia SEO najbardziej racjonalnym działaniem będzie:
→ ujawnianie adresu firmy na wizytówce,
→ określanie wąskiego zakresu terytorialnego,
→ pokrycie zakresu terytorialnego na wizytówce z fizyczną siedzibą firmy.
4. Podczas zakładania wizytówki konieczne będzie podanie kategorii, która najlepiej pasuje do danej działalności. Podczas edycji wizytówki istnieje możliwość wybrania nawet do 10 kategorii, które idealnie opisują daną firmę. Co istotne – kategorie powinny opisywać firmę, a nie jej produkty. Wybrane kategorie mają wpływ na to, przy jakich słowach kluczowych wpisanych w wyszukiwarkę Google pojawi się nasza wizytówka. Warto zatem wybrać wszystkie najlepiej opisujące działalność kategorie.
W przypadku niszowych branż rodzi to pewne problemy, ponieważ ciężko dopasować profil działalności do kategorii. Jeżeli nie masz pewności, co powinnieneś wybrać, sprawdź profile Google Maps swojej konkurencji.
5. Dane kontaktowe. Będą one wyświetlane użytkownikom, chcącym się z nami skontaktować. Należy tutaj pamiętać, że strona internetowa, którą podasz, powinna posiadać (na przykład w zakładce Kontakt) dane adresowe zgodne z Twoją wizytówką. Dane te będą również wykorzystywane jeśli użytkownik skorzysta z funkcji wyznaczania “Trasy” do Twojej lokalizacji dostępnej na wizytówce.
6. Gdy już zakończymy wypełnianie naszych danych i stworzona zostanie nasza lokalizacja musimy ją zweryfikować. W tym przypadku jest kilka opcji: kartka pocztowa, sms, połączenie telefoniczne, e-mail, natychmiastowa weryfikacja (jeśli Twoja strona internetowa została połączona i zweryfikowana w Google Search Console), weryfikacja zbiorcza (dla firm, które posiadają 10 lub więcej oddziałów, wizyta osobista (program Trusted Verifier).
Do czasu potwierdzenia wizytówki można nią zarządzać i wprowadzić dodatkowe informacje. Jednak dopiero po wprowadzeniu kodu aktywacyjnego, otrzymasz dostęp do wszystkich funkcji, a Twoja działalność pojawi się w Google Maps.
Gratuluję:) Właśnie zostałeś właścicielem wizytówki i możesz zacząć nią zarządząć. Od tego momentu masz możliwość dodania wielu informacji skierowanych do klientów: godzin otwarcia, numeru telefonu kontaktowego, adresu strony internetowej, zdjęć lokalu lub sprzedawanych produktów. Usługa GMF pozwala także na wchodzenie w interakcje z klientami poprzez odpowiadanie na pytania oraz opinie publikowane na profilu firmy. Dostępne statystyki umożliwiają monitorowanie popularności wizytówki, udostępniając cenne wskazówki dotyczące jej optymalizacji, przekładającej się na wzrost zasięgu w wyszukiwarce.
Właściciele kont Google Moja Firma mogą skorzystać także z darmowego kreatora i przygotować prostą stronę internetową typu one page na domenie business.site lub własnej domenie. Cześć informacji takich jak adres, godziny otwarcia oraz nazwa firmy zostanie zaciągnięta automatycznie z wizytówki. Istnieje możliwość dodania opisu, zdjęć, a nawet linka odsyłającego np. do oficjalnej strony internetowej. Strony wizytówkowe przygotowane za pomocą kreatora są w pełni responsywne, a więc prawidłowo wyświetlają się na urządzeniach mobilnych. Jeśli nie masz zbyt dużych wymagań dotyczących wyglądu witryny, stworzysz ją w zaledwie 10 minut, korzystając z laptopa lub smartfona.
1. Zgodność danych adresowych i brak duplikacji. Należy unikać sytuacji, w której firma będzie pojawiała się w internecie pod różnymi adresami. Taki problem wystąpi np. podczas zmiany fizycznej siedziby. Przenosząc się pod nowy adres, pamiętajmy, aby zaktualizować dane nie tylko na wizytówce GMF, ale także we wszystkich serwisach agregujących dane adresowe. Unikaj również duplikacji i zakładania kilku takich samych wizytówek.
2. Wiek wizytówki Google Maps.
3. Częste modyfikacje adresu lub nazwy wizytówki nie są wskazane. Z mojego doświadczenia wynika, że zmiana nazwy, adresu i kategorii powoduje reset „historii” konta GMF. „Stare” wizytówki osiągają lepsze pozycje na mapach. Zakładając profil, dokładnie przemyśl, co chcesz zamieścić i sprawdź, czy firma nie została oznaczona przez Google „automatycznie”. Wtedy wystarczy kliknąć przycisk Jesteś właścicielem tej firmy?, aby przejąć kontrolę nad wizytówką.
Google Moja firma to prosta usługa która może przynieść wymierne korzyści:
Pozyskiwanie użytkowników poszukujących lokalnych sklepów i firm.
Otrzymywanie darmowego contentu (np. zdjęć i rekomendacji) przesyłanego przez lokalnych przewodników.
Wyświetlanie się w kilku miejscach w wyszukiwarce – w postaci tradycyjnego wyniku wyszukiwania, w sekcji wyników lokalnych (local pack) oraz w sekcji wizytówek Google Maps (po prawej stronie ekranu).
Budowanie przewagi na lokalnym rynku.
Zwiększanie widoczności serwisu w sieci.
Usługa Google Moja Firma stanowi alternatywę dla mikroprzedsiębiorców, którzy nie mają swojej strony internetowej, a chcą zaistnieć w wyszukiwarce i na Mapach Google. Skorzystanie ze wszystkich dostępnych funkcji (a w szczególności kreatora stron) pozwala dotrzeć do użytkowników i przekazać im wszystkie najważniejsze informacje dotyczące prowadzonej działalności.
Samo pozycjonowanie w Google Maps jest stosunkowo proste. Wystarczy zastosować się do kilku wskazówek optymalizacyjnych, by znacząco zwiększyć szansę firmy na zaistnienie na lokalnym rynku. W odróżnieniu od właściwego pozycjonowania stron internetowych osiągnięcie sukcesu może odbyć się znacznie mniejszym nakładem pracy.
NIP: 554-266-10-77
REGON: 341332413
Skontaktuj się z nami:
Wszelkie prawa zastrzeżone.© 2019 AFFINITY MARKETING
Social Media: