Digital Marketing – co to jest?


 

Zapewne dość często słyszałeś pojęcie digital marketing. Prawodpowodnie znasz je świetnie, a jak nie to jesteś w stanie przypisać je do hasła Internet. Dlaczego warto je dobrze zapamiętać i co tak dokładnie się na nie składa? 

Pojęcie „digital marketing” po raz pierwszy użyto w latach 90-tych, jednak jego korzenie sięgają dalej do lat 80-tych, kiedy to grupa SoftAd opracowała kampanię reklamową dla firm samochodowych, polegającą na wysyłaniu klientom dyskietek z materiałami promującymi wybrane samochody oraz oferującymi darmową jazdę testową. Tak narodził się „digital marketing” – działalność reklamowa oparta na formatach cyfrowych. De facto sprowadza się to do wszelkich aktywności reklamowych firm w Internecie. W ramach sieci internetowej możemy dzielić swoje aktywności na te bardziej zorientowane na użytkowników komputerów stacjonarnych lub mobilnych, a także dokonywać innego podziału według potrzeb. W istocie jednak – tam gdzie Internet – tam i digital marketing, który ma wiele płaszczyzn.

Według Digital Marketing Institute, międzynarodowej jednostki certyfikującej w obszarze digital markeitngu, na ekosystem marketingu cyfrowego składają się:

  • email marketing - czyli kampanie mailingowe, dzięki którym  treści dostarczane są bezpośrednio do określonej grupy docelowej,
  • PPC  (pay-per-click) - płatne działania polegające na zwiększaniu ruchu do witryny. Jednym z najczęstszych typów działań PPC jest Google Ads (AdWords),
  • wyniki organiczne - działania mające na celu zwiększenie widoczności witryny w organicznych wynikach wyszukiwania,
  • optymalizacja stony www - celem tych działań jest poprawa efektywności strony oraz zapewnienie jak najlepszego doświadczenia dla użytkownika (user experience), 
  • marketing automation - pozwala automatyzować zadania marketingowe w celu zwiększania ich efektywności,
  • reklama displayowa - to reklama graficzna bądź tekstowa dostępna w kilku formatach. Zazwyczaj tego typu reklamy są w postaci banerów na stronach internetowych,
  • content marekting - odnosi się do tworzenia, dystrybucji i recyklingu treści, 
  • marketing w mediach spolecznościowych - to proces pozyskiwania ruchu i interakcji z klientami za pośrednictwem mediów społecznościowych.

 

Czy warto?

Według badań, obecnie w Polsce jest 26.100.000 internautów (wg. Megapanelu). Czyli ponad połowa mieszkańców naszego kraju jest na stałe podłączona do sieci. Z czego ponad 21.900.000 posiada profil na Facebook’u. Bardzo podobnie wygląda ilość użytkowników serwisu YouTube. Dziś, według Megapanelu, YT liczy również 19,4 mln użytkowników miesięcznie. (Gemius, Październik 2016). Z marketingowego punktu widzenia to znakomita okazja na precyzyjne dotarcie do właściwej grupy docelowej, pod warunkiem, że wykorzysta się właściwe narzędzia a takie daję digital marketing.

 

Dodam także, że jego największą zaletą jest policzalność w czasie rzeczywistym. W przeciwieństwie do działań offline działania online możemy mierzyć pod kątem wielu konwersji np. możemy dowiedzieć się ile osób faktycznie widziało naszą reklamę i z jakiego urządzanie przy tym korzystali. Pozwala to na ustalenie priorytetów według których będziemy realizowali kampanię oraz ustalenie trendów na przyszłość.

Jeżeli z jakiegokolwiek powodu nie wdrożyłeś jeszcze u siebie strategii digital to najwyższa pora to zrobić!  

04 lipca 2019

DIGITAL MARKETING–CO TO JEST

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ

04 lipca 2019
  Digital Marketing – co to jest? Zapewne dość często słyszałeś pojęcie digital marketing. Prawodpowodnie znasz je świetnie, a jak nie to jesteś w stanie przypisać je do hasła Internet. Dlaczego
02 maja 2019
Poznaj narzędzia które pomogą Ci  zarządzać zadaniami. Realizując wiele inicjatyw muszę być dobrze zorganizowana, innej opcji nie ma.  Papierowy kalendarz czy  kolorowe karteczki ułatwiają mi codzienną pracę ale gdy mam
22 kwietnia 2019
Technika Pomodoro - co to takiego i jak ją stosować, by lepiej zarządzać czasem? Odpowiednia organizacja czasu jest kluczem do sukcesu na każdej płaszczyźnie - szczególnie tej zawodowej. Pracujemy coraz

+ 48 666-949-688

m.manelska@affinity-marketing.pl

Dane kontaktowe
 
AFFINITY Małgorzata Manelska
ul. Włocławska 167
87-100 Torun

 

NIP: 554-266-10-77

REGON: 341332413

Skontaktuj się z nami:

Wszelkie prawa zastrzeżone.© 2019 AFFINITY MARKETING

Social Media: