Zapewne dość często słyszałeś pojęcie digital marketing. Prawodpowodnie znasz je świetnie, a jak nie to jesteś w stanie przypisać je do hasła Internet. Dlaczego warto je dobrze zapamiętać i co tak dokładnie się na nie składa?
Pojęcie „digital marketing” po raz pierwszy użyto w latach 90-tych, jednak jego korzenie sięgają dalej do lat 80-tych, kiedy to grupa SoftAd opracowała kampanię reklamową dla firm samochodowych, polegającą na wysyłaniu klientom dyskietek z materiałami promującymi wybrane samochody oraz oferującymi darmową jazdę testową. Tak narodził się „digital marketing” – działalność reklamowa oparta na formatach cyfrowych. De facto sprowadza się to do wszelkich aktywności reklamowych firm w Internecie. W ramach sieci internetowej możemy dzielić swoje aktywności na te bardziej zorientowane na użytkowników komputerów stacjonarnych lub mobilnych, a także dokonywać innego podziału według potrzeb. W istocie jednak – tam gdzie Internet – tam i digital marketing, który ma wiele płaszczyzn.
Według Digital Marketing Institute, międzynarodowej jednostki certyfikującej w obszarze digital markeitngu, na ekosystem marketingu cyfrowego składają się:
Według badań, obecnie w Polsce jest 26.100.000 internautów (wg. Megapanelu). Czyli ponad połowa mieszkańców naszego kraju jest na stałe podłączona do sieci. Z czego ponad 21.900.000 posiada profil na Facebook’u. Bardzo podobnie wygląda ilość użytkowników serwisu YouTube. Dziś, według Megapanelu, YT liczy również 19,4 mln użytkowników miesięcznie. (Gemius, Październik 2016). Z marketingowego punktu widzenia to znakomita okazja na precyzyjne dotarcie do właściwej grupy docelowej, pod warunkiem, że wykorzysta się właściwe narzędzia a takie daję digital marketing.
Dodam także, że jego największą zaletą jest policzalność w czasie rzeczywistym. W przeciwieństwie do działań offline działania online możemy mierzyć pod kątem wielu konwersji np. możemy dowiedzieć się ile osób faktycznie widziało naszą reklamę i z jakiego urządzanie przy tym korzystali. Pozwala to na ustalenie priorytetów według których będziemy realizowali kampanię oraz ustalenie trendów na przyszłość.
Jeżeli z jakiegokolwiek powodu nie wdrożyłeś jeszcze u siebie strategii digital to najwyższa pora to zrobić!
NIP: 554-266-10-77
REGON: 341332413
Skontaktuj się z nami:
Wszelkie prawa zastrzeżone.© 2019 AFFINITY MARKETING
Social Media: